Göz Kapağı Estetiği

Yaş ve çevresel faktörlere bağlı olarak üst göz kapağı, yer çekiminin de etkisi ile aşağı doğru sarkma yapar. Bu durum kişilerde sürekli yorgun, mutsuz bir yüz ifadesine ve gözlerin olduğundan küçük görünmesine neden olur. Böylelikle kişinin olduğu yaştan daha yaşlı görünmesine sebebiyet verir. Zamanla sarkmanın miktarı artar ve kapaklarda oluşturduğu ağırlık hissi ile görme alanında da daralmaya da neden olmaktadır.

Üst Göz Kapağı Blefaroplastisi

Üst göz kapağı blefaroplastisinde sarkmaya neden olan fazla cilt, gerekli olgularda fazla yağ dokusu ile birlikte alınmaktadır. Cerrahideki amaç göz kapaklarının fonksiyonunu bozmadan kişiye kozmetik olarak iyi bir görünüm sağlamaktır. Cerrahi öncesi detaylı göz muayenesi yapılarak eşlik eden kapak veya kaş düşüklüğü de varsa tespit edilerek aynı seansta müdahale planlanır.

Operasyon öncesi hastanın kullandığı kan sulandırıcı ilaç veya multivitamin takviyesi mevcutsa kanama riskini arttırmasından ötürü cerrahiden yaklaşık 7-10 gün önce hastanın da sağlık durumu için engel oluşturmuyorsa ilaç kesilir.

Üst göz kapağı cerrahisi genellikle lokal anestezi altında yapılmakla brilikte ihtiyaç duyulan ve isteyen hastalarda sakinleştirici ilaçlar uygulanarak (sedasyon) veya genel anestezi altında da yapılabilmektedir. Ameliyat öncesinde alınacak cilt ve yağ miktarı saptanır. Ameliyat sonrasında göz kapağının açık kalmaması için gerekli işaretlemeler titizlikle yapılır. Eşlik eden ek kapak ve kaş bozukluklarının da aynı senasta düzeltilmesi mümkündür. Cerrahi müdahale ve sonrasındaki dikişler doğal kapak kıvrımı çizgisinde yapıldığı için ameliyat sonrası iz kalması beklenmez.

Ameliyat sonrasında gözlerin kapatılmasına veya hastane yatışına ihtiyaç duyulmaz. Özellikle ilk 48 saat içerisinde lokal buz uygulamaları ile ödem azaltılmaya çalışılır. Göz damlaları ve merhemleri bölgesel olarak uygulanır. Hastalar 4-5 gün sonrasında sosyal hayatlarına yaklaşık 10 gün sonrasında da işlerine devam edebilirler. Dikişler 7-10. günlerde alınır. Ödem ortalama 10 günde gerilerken cerrahi müdahalenin nihai sonucu yaklaşık 1,5-2 ay sonrasında daha net anlaşılır.

Alt Göz Kapağı Blefaroplastisi

Alt göz kapağımız göz küresinin alt 1/3 ünü örterek yanaklara doğru devam eden kompleks bir yapıdır. Ayrıca göz yaşı tabakasının göz yaşı kanalına iletilmesi ve idamesinde de önemli etkisi olduğundan ve ameliyat sonrası alt kapakta aşağı sarkma ve kapanmama gibi komplikasyonların önlenmesi açısından operasyonun tecrübeli cerrahlar tarafından yapılması önem arz etmektedir.

Yaş, çevresel faktör ve yer çekimi etkisiyle alt kapak dokusu ve cildinde gelişen gevşeme, sarkma ,kırışıklık,torbalanma gibi sebeplerle kozmetik alt kapak cerrahisi yapılabilmektedir.

Operasyon öncesi hastanın kullandığı kan sulandırıcı ilaç veya multivitamin takviyesi mevcutsa kanama riskini arttırmasından ötürü cerrahiden yaklaşık 7-10 gün önce hastanın da sağlık durumu için engel oluşturmuyorsa ilaç kesilir.Müdahale edilecek cilt ve yağ dokusu tespit edilerek gerekli işaretlemeler yapılır. Alt göz kapağı blefaroplastisi lokal veya genel anestezi altında yapılabilmektedir. Cilt çıkarılmasına ihtiyaç duyulmayan hastalarda operasyon göz içinden gerçekleştirilirken ciltten kesi yapılmaz ve olası ameliyat sonrası komplikasyon riski azaltılmış olur.

Cilt çıkarılmasına ihtiyaç duyulan hastalarda ise kirpik hattının altından bir cilt kesisi yolu ile müdahale gerçekleştirilebilmektedir. Hastalarda cerrahi sonrası alt göz kapağının fonksiyonuna zarar verilmeden ihtiyaç doğrultusunda cilt çıkarılması, kapağın sıkılaştırılması, yağ çıkarılması veya yağ transferi ile mevcut kozmetik problemler giderilerek estetik bir görünüm sağlanması amaçlanır. Gerekli olgularda yanak ve orta yüz dokusu da aynı seansta yukarı kaldırılarak daha genç bir görünüm sağlanabilmektedir. Ayrıca üst kapak blefaroplastisine ihtiyaç duyulan olgularda da aynı seansta 4 kapağa da müdahale edilebilmektedir.

Ameliyat sonrasında çoğu vakada gözlerin kapatılmasına ve hastane yatışına ihtiyaç duyulmaz. Özellikle ilk 48 saat içerisinde lokal buz uygulamaları ile ödem azaltılmaya çalışılır. Göz damlaları ve merhemleri bölgesel olarak uygulanır. Hastalar 4-5 gün sonrasında sosyal hayatlarına yaklaşık 10 gün sonrasında da işlerine devam edebilirler.Göz içinden gerçekleştirilen operasyonlarda dikiş alımına gerek duyulmazken cilt yolu ile yapılan vakalarda dikişler 7-10. günlerde alınır. Ödem ortalama 10-15 günde gerilerken cerrahi müdahalenin nihai sonucu yaklaşık 1,5-2 ay sonrasında daha net anlaşılır.

Göz Kapağı Estetiği