Endoskopik Orta Yüz Germe (Midface Lift)

Endoskopik orta yüz germe, yüzde yaşlanma belirtileri  çoğunlukla orta yüz bölgesi ile sınırlı olan (yani belirgin gıdı veya çene hattı bölgesinde sarkması olmayan) 30-40 yaşlarındaki hastalarda yapılabilir.

Endoskopik orta yüz germe, yüzde yaşlanma belirtileri  çoğunlukla orta yüz bölgesi ile sınırlı olan (yani belirgin gıdı veya çene hattı bölgesinde sarkması olmayan) 30'lu 40'lı yaşlarındaki hastalarda yapılabilir.

Bu alanda çalışmalarını sürdüren uzmanların günümüzde ulaşmayı hedeflediği en doğru yaklaşım hastaya zarar vermeden, yeterli tatmini sağlayarak daima hastanın mutluluğunu ön planda tutmaktır.Hastanın detaylı bir muayene ile değerlendirilip, karşılıklı olarak en ince detayları göz önünde bulundurarak en uygun tekniği seçerek mükemmele en yakın bir sonuç ile mutlu olmalarını sağlamak mesleğimizin mihenk taşını oluşturmaktadır. Yüz germe ameliyatlarının çeşitliliği hastaya en uygun tekniğin seçilmesinde seçtiği doktorunun bilgi ve tecrübesine bağlı olarak büyük önem teşkil etmektedir.

Saçlı deride yapılan yaklaşık 1-2 cm’lik kesilerden kamera yardımıyla yüzün orta 1/3’lük bölümünde zayıf ve aşağıya doğru sarkmış dokuları yukarıya doğru çekerek daha genç bir görünüm ve dolgunluk kazandırmak aynı zamanda dudak ile burun arasındaki belirginleşen (nazolabial) olukları daha az belirgin hale getirmek için uygulanan ameliyatlardır.

Orta yüz bölgesine uygulanan bu ameliyat ile amaç aşağıya doğru sarkmış olan yapıları yukarıya doğru çekmek, kaybedilmiş olan yumuşak dokuyu yerine koymak, yaş alma ile bozulmuş olan alt göz kapağı ve yanak görüntüsünü düzenlemektir.

Erken yaşlarda, genellikle 30-40 yaşları arası tek başına uygulanan orta yüz germe ameliyatı ile yeterli gençleşme sağlanabilmektedir.Bu ameliyat sırasında gerekli ise kaşları düşük olan hastalarda endoskopik olarak alın germe işlemi de yapılabilir. Alt yüz ve boyun bölgesinde sarkıklık olan hastalar içinde yüz germe ameliyatı kombine edilerek tatmin edici, ideal sonuçlar alınabilmektedir.

Tüm ameliyatlarda olduğu gibi orta yüz germe ameliyatında da son 1 hafta kan sulandırıcı ilaçları, Voltaren, Apranaks gibi ağrı kesiciler, ginko biloba, co-enzim Q, ginseng içeren multivitaminler, kiraz sapı, yeşil çay, gibi bitkisel ürünler, zayıflama ürünleri doktor kontrolünde bırakmak gerekmektedir.

Orta yüz germe ameliyatı genel anestezi altında başka bir ameliyat ile kombine edilmeyecek ise yaklaşık 2 saat sürmektedir.ameliyat sonrası hastalarda yüzde gerginlik hissi, hafif ağrı gözlemlenebilmektedir ancak ağrı kesici ilaçlar ile kolaylıkla kontrol altına alınabilmektedir.Ameliyat sonrası yüzdeki şişliklerin düzelmesi yaklaşık 2 hafta kadar sürebilmektedir.Genellikle ameliyattan 10 gün sonra çalışmaya başlanabilir.

Endoskopik Orta Yüz Germe (Midface Lift)