Endoskopik DSR (Gözyaşı Kesesi Ameliyatı)

Dakriosistorinostomi ameliyatı olarak da bilinen gözyaşı kesesi ameliyatında amaç gözyaşı kesesini burun içine ağızlaştırmaktır. Lakrimal sak (gözyaşı kesesi), lakrimal duct (göz yaşı kanalı)nın çeşitli nedenlerle tıkandığı durumlarda bu ameliyat gerçekleştirilmektedir.

Epifora (göz sulanması), tekrarlayan gözyaşı kesesinin iltihapları olan hastalarda gerekli tıbbi tedaviye, dilatasyona(genişletmeye) cevap alınamayan durumlarda cerrahi müdahale gerekebilmektedir.

Gözyaşı kesesi hastalıklarının tanı ve tedavisi göz hastalıkları uzmanı tarafından yapılmaktadır. Göz hastalıkları uzmanı ve KBB uzmanının birlikte gerçekleştirdiği endoskopik ameliyat ile gözyaşı kesesi ile burun arasında bulunan lakrimal kemiğe burun içinden ulaşılır ve kemik geçilerek gözyaşı kesesi bulunduktan sonra kese iç duvarı açılır. Alt ve üst göz kapaklarının burna yakın kenarında yer alan gözyaşı kanalı ağızlarından (punktum) geçirilen silikon tüpler burun içinden alınıp tespit edilir. Tüplerin kalış süresi hastalığın durumuna göre 2-12 ay arasında değişmektedir.

Endoskopik gözyaşı kesesi ameliyatı ile klasik ameliyat arasında başarı oranı olarak anlamlı bir fark bulunmamakla birlikte bu oran her iki yöntemde de %90 civarındadır.
Ameliyat komplikasyonu olarak en sık tıkanıklığın tekrarlaması sayılabilir.Endoskopik ameliyata ek olarak epistaksis (burun kanaması) sayılabilir.

Endoskopik gözyaşı ameliyatının avantajları;

-Ameliyat süresinin kısalığı
-İyileşme süresinin kısalığı
-Yüzde yara izi olmaması
-Gözyaşı kesesi fonksiyonlarının fazla etkilenmemesi .

Endoskopik DSR (Gözyaşı Kesesi Ameliyatı)