Endoskopik Sinüs Cerrahisi

Endoskopik sinüs cerrahisi kronik sinüzitin tedavisi başta olmak üzere sinonazal tümörlerde, ön kafa kaidesi yaralanmaları, beyin omurilik sıvısı (BOS) kaçakları, görme siniri basısı, travmaya bağlı göz çukuru hasarları olmak üzere güncel tedavi seçeceği olarak kullanılan cerrahi yöntemlerden birisidir.

Endoskopik sinüs cerrahisi dışarıdan herhangi bir kesi olmadığı için, açık olarak yapılan ameliyatlara göre minimal cerrahi travma etkisinden dolayı daha avantajlı bir durumdadır.  Burun delikleri içerisinden girilerek kamera, navigasyon ve bu ameliyatlar için özel olarak tasarlanan cerrahi aletler ile güvenle gerçekleştirilmektedir.

Kronik sinüs hastalıklarında endoskopik sinüs cerrahisi ile iltihaplı dokuları ve nazal polipleri temizleme, sinüslerin boşalma kanallarını genişletme, konka bülloza gibi anatomik problemlerin tedavisi gerçekleştirilmektedir.
Endoskopik sinüs cerrahisi sonrası genellikle burun içerisine tampon konulmamakta, hastalar ameliyat sonrası burundan rahat nefes alabilmektedir.

Ameliyat sonrası ciddi bir burun tıkanıklığı, ağrı şikayeti gözlenmemektedir.Kanamayı ve iyileşme sırasında oluşabilecek doku yapışıklıklarını engellemek için yerleştirilen özel tamponlar burun solunumunu etkilememektedir.

Hastalar ameliyat sonrası aynı gün veya bir gün sonra taburcu edilebilmektedir. İş ve sosyal hayatına çok kısa sürede dönebilmektedirler.

Endoskopik Sinüs Cerrahisi