Kimyasal Cilt Soyma (Peeling)

Ciltte oluşan, yaşlanma belirtilerinden olan ince kırışıklıklar, lekeler için kullanılan cilt soymaya yada yenilemeye yönelik olarak yapılan aynı zamanda ciltte gerilme ve gençleşme sağlayan kimyasal cilt soyma işlemidir.

Hafif, Hafif-Orta, Derin şiddetteki asitler yardımıyla gerçekleştirilen bu yöntem ile yeni oluşan yüz derisinde tazelenme, gençleşme sağlanır.Genellikle Glikolik asit, Triklorasetik asit (TCA), Jessner Solüsyonu kullanılmaktadır.

Hafif ve Hafif-Orta kimyasal cilt soyma prosedürü için genellikle anestezi gerekmezken, Derin soyma işlemi genel anestezi veya sedasyon altında yapılmaktadır. Kimyasal cilt soyma işlemi yaptırmak için tüm cerrahi işlemlerde olduğu gibi 3 hafta öncesinden aspirin kullanımını, 1 hafta öncesinden kan sulandırıcı etkiye sahip ilaçların kullanımı, sigara kullanımını bırakmak gerekmektedir.

Kimyasal cilt soyma prosedürü yaklaşık 15 dakika sürmektedir.İşlem sonrası birkaç gün yüzde yanma hissi, hafif kızarıklık olabilmektedir. Hafif ve Hafif-Orta kimyasal cilt soyma işleminden 1 gün sonra hastalar günlük hayatlarına devam edebilirler. Derin kimyasal cilt soyma prosedürü sonrası kabuklanma oluşmaktadır. Yüzdeki kabuklanma sonrası yerini yenilenmiş pembe cilt alır. Bu süreç yaklaşık 10 gün sürmektedir.Altı ay yüz cildini güneşten korumak önemlidir, korunmadığı takdirde lekelenmeler oluşabilmektedir ve güneş koruyucu krem kullanmaları gerekmektedir. Genellikle kış aylarında yapılması önerilmektedir.

Kimyasal Cilt Soyma (Peeling)

Kimyasal Cilt Soymanın Yan Etkileri Var mıdır?
Kimyasal Cilt Soyma Ne Sıklıkla Yapılır?